Titel:
|
Het biogeengehalte nader beschouwd
|
|
Auteur(s):
|
Bakker, F.P.; Willemse, H.
|
|
Gepubliceerd door:
|
Publicatie datum:
|
ECN
Environment & Energy Engineering
|
24-7-2012
|
|
ECN publicatienummer:
|
Publicatie type:
|
ECN-V--12-016
|
Artikel vakblad
|
|
Aantal pagina's:
|
Volledige tekst:
|
2
|
Niet beschikbaar.
|
Samenvatting:
In de huidige markt is te zien dat eindgebruikers, waaronder ook veel A-merken, steeds meer prioriteit geven aan
milieuvriendelijke producten, waaronder biobased materialen. Grote voedselproducenten zoals Danone, Heinz
en Coca Cola hebben zich gecommitteerd aan het gebruik van bio-based verpakkingsmateriaal. Hiermee spelen
de bedrijven in op de druk vanuit de consumenten om iets te doen aan de plastic verpakkingen, die worden
geassocieerd met afvalproblemen en andere maatschappelijke thema°s zoals het broeikaseffect.
Terug naar overzicht.